Nu primim cu reclama



N-am fost niciodată un fan înrăit al mersului la cumpărături. Cu atât mai puțin atunci când am fost nevoită să mă deplasez prin magazine pentru a căuta un cadou. Cred că știm cu toții zicala omul potrivit la momentul potrivit și cred, de asemenea, cu tărie, faptul că se poate adapta și la cadoul potrivit pentru sărbătoritul potrivit.
Cadourile se pot împărți cam în aceleași categorii în care împarți și oamenii (care primesc respectivele daruri) și anume în oameni pretențioși, care nu sunt niciodată mulțumiți de ceea ce primesc, încearcă să mascheze asta dar, evident, li se vede pe față și, oamenii care se bucură de orice primesc, adaptează cadourile în așa fel încât să se potrivească cu ceva, dar sunt bucuroși de faptul că știu că le-au primit din suflet.
În ultimii ani am recurs la fel de fel de cadouri practice, pentru că la fel am răspuns și eu la întrebarea ce vrei cadou de ziua ta? Eu am avut și un avantaj și anume faptul că abia m-am mutat la casa mea, prilej pentru care oamenii au început să-mi ia lucruri pentru casă, categoria preferată a tuturor fiind casă & grădină căci în această formulă e găsită aproape pe toate site-urile.



Totodată, primesc mereu lucruri office, cum ar fi agende sau carnețele, personalizate sau nu, pe care nu le folosesc neapărat, ci doar le am acolo, ca să fie. Deși am o colecție impresionantă de agende și de tot felul de caiete, de prin toate colțurile lumii și de prin toate magazinele de specialitate, în continuare cumpăr sau primesc astfel de elemente.
M-au pasionat dintotdeauna obiectele de papetărie și niciodată nu am ales un produs după o reclamă văzută, la tv sau în online. Dacă ar fi să mă iau după reclamele publicitarilor, probabil aș rămâne cu mulți bani în buzunar, pentru că aș avea așteptări mari. Să nu fie deteriorat ambalajul, să fie culorile din reclame în concordanță cu realitatea, să reușesc să găsesc un produs care-mi place la vedere, fără să mă intereseze ce spune cineva despre el.

Mereu m-am întrebat de ce în magazine poți să mergi, să te uiți și apoi să-ți alegi un produs, fără să apară undeva în colțul din dreapta un advertorial. Apoi mi-am amintit, că în loc de reclame la care să apeși X-ul, apar vânzătorii, ori cum le spune mai nou, consultanții, să te întrebe: vă putem ajuta cu ceva? Unii înțeleg când le spui un nu discret, alții stau pe capul tău până cumperi totuși ceva. Până la urmă, fiecare trebuie să-și atingă targetul, nu-i așa?


Nu e nevoie să ghicim în ghioc ce ne dorim drept cadou pentru o persoană apropiată ori pentru cineva mai îndepărtat. La fel cum nu avem nevoie de ajutor la găsirea acestor produse. Eu, una, nu primesc cu reclama, căci aproape toate sunt plictisitoare și a cam trecut vremea în care puneai repede mâna pe telefon și sunai atunci când vedeai la tv o reclamă la un produs super mișto și șoc și groază dacă sunați acum, dar acum, o să primiți 5 reduceri, 4 produse pe lângă și transport gratuit! Extraordinar!
Am învățat că dacă ești un bun antreprenor și deții un site, nu contează neapărat aspectul lui, pentru mine, ci detaliile menționate pentru fiecare produs. Descrierea largă mă poate determina pe mine, clientul, cumpărătorul, să apăs clickul decisiv care să-mi ducă produsul direct în marea finalizare a comenzii.
Nu primim cu reclame care ne întreabă pentru a câta oară ne-am săturat de un produs, căci nu ar trebui să faci reclamă la concurență, fără să-i dai numele, ci ar trebui să-mi îndrepți atenția, tu, antreprenorule, numai asupra produsului tău, printr-o campanie wow care să mă facă să uit de restul produselor la fel de pe piață.

Care este strategia ta de market? Mie-mi place să iau lucrurile ca atare, punându-mi calitățile în lumina reflectoarelor. Nu defectele altora.

Acest articol a fost scris pentru proba cu numărul 7 din cadrul competiției Spring SuperBlog!


Comentarii